Kontakt

    Du kan komma i kontakt med Varbergs kommun på flera sätt – skriva, ringa eller besöka oss. I första hand hänvisar vi till kommunens kontaktcenter "Varberg direkt".

    Ställ en fråga eller lämna en synpunkt via vårt kontaktformulär. Gäller det något som behöver lagas, fixas eller städas upp kan du istället göra en felanmälan.

    Kontaktformulär Länk till annan webbplats.

    Felanmälan Länk till annan webbplats.

    Självservice

    Många ärenden kan du hantera via e-tjänster och blanketter. E-tjänsterna är tillgängliga för alla invånare, företagare och föreningar dygnet runt.

    Genom inloggning med bank-id ger det dig en enkel och säker digital väg in i kommunen. Du får även en personlig översikt över dina ärenden på Mina sidor.

    Sjalvservice Länk till annan webbplats.

    Varberg direkt - vårt kontaktcenter

    Vårt kontaktcenter "Varberg direkt" finns i första hand till för att ge dig snabb och tillgänglig service. Vi försöker att hjälpa dig med ditt ärende direkt, utan att du behöver kopplas vidare. Ett syfte med Varberg direkt är också att frigöra tid för kommunens medarbetare till våra kärnverksamheter.

    E-postadress

    varbergdirekt@varberg.se

    Ring till oss

    Ring till Varberg direkt, vårt kontaktcenter på telefon 0340-880 00 med dina frågor om kommunal verksamhet och service. Vi har öppet alla helgfria vardagar.

    Telefontider

    måndag-onsdag 08.00-17.00
    torsdag 08.00-18.00
    fredag 08.00-16.00

    De sex knappvalsalternativen är:

    1. Felanmälan
    2. Socialt stöd, vård och omsorg eller överförmyndare
    3. Barn och utbildning
    4. Byggnation, gata eller miljö. För detta knappval ges ytterligare två val: Tryck 1 för byggnation, lantmäteri, detaljplaner eller kartor. Tryck 2 för miljö, trafik eller utemiljö
    5. Kultur och fritid, föreningsliv eller idrottsanläggningar
    6. Näringsliv, tillstånd eller allmän kommuninformation

    För att höra valen igen ska man trycka *.

    Om du inte gör något val kan du dröja kvar så svarar en kommunvägledare och hjälper dig vidare.

    Du kan också höra informationen på engelska.

    Om du vill bli kopplad till en specifik person hjälper vi självklart till med det. Om personen du söker inte svarar återtas telefonsamtalet av Varberg direkt och du erbjuds att lämna ett meddelande så att personen du söker kan kontakta dig så fort som möjligt.

    Vi ser då gärna att du talar om vad ditt ärende gäller och lämnar telefonnummer och e-postadress. På så sätt kan personen du söker förbereda ärendet och mejla om du inte nås på telefon när vi försöker nå dig.

    Besöksadress

    Norra Vallgatan 14

    Öppettider

    måndag-onsdag 08.00-17.00

    torsdag 08.00-18.00

    fredag 08.00-16.00

    Publicerad den:

    Senast Ändrad: