Sök

Idrottsföreningar

Lokalt aktivitetsstöd för idrottsföreningar

Vilka föreningar kan söka?

  • Förening som redovisar ungdomsverksamhet för åldersgruppen 7-25 år.
  • Förening som redovisar verksamhet för funktionsnedsatta.

 Vad kan föreningen få bidrag för?

Aktiviteter som föreningen anordnar för sina medlemmar. Medlemmarna ska vara i åldern 7–25 år och vara folkbokförda i Varbergs kommun. Under fliken Lokalt aktivitetsstöd kan du läsa vad som är en godkänd aktivitet.

Hur ansöker man?

Sedan 2014 har vi digital närvarorapportering och ansökan.
Föreningen måste vara ansluten till Riksidrottsförbundets system IdrottOnline.  Föreningen närvarorapporterar på personnivå i IdrottOnline och därefter skapas en kommunfil som sedan importeras i kommunens system Aktivitetsstöd. Längst ner på sidan finns länkar till IdrottOnline, Aktivitetsstöd, lathund för att importera kommunfil med mera.

Hur får föreningen inloggningsuppgifter?

Det krävs olika inloggningar till de båda systemen.

Läs mer här om hur du gör för att ansluta föreningen till IdrottOnline.länk till annan webbplats

Här finns blankettPDF (pdf, 71.7 kB) för att ansöka om inloggning till kommunens system Aktivitetsstöd.

När ska ansökan göras?

Bidraget är uppdelat i två perioder.

  • Period 1: gäller aktiviteter under perioden 1 januari - 30 juni,  söks senast 28 augusti.
  • Period 2: gäller sammankomster under tiden 1 juli - 31 december, söks senast 28 februari.
ikon

Kontakta oss

Föreningsutvecklare

Nina Brunhage

0340-882 54

073-062 82 54

nina.brunhage@varberg.se

Besöksadress

Varberg direkt

Norra vallgatan 14

ikon

Självservice & blanketter