Sök

Felanmälan

Om du upptäcker något som är trasigt eller fel som du vill anmäla kan du göra det enkelt oavsett vad det handlar om.

Fel du kan anmäla till Varbergs kommun

  • Avfall, återvinning eller vattenläcka
  • Badplatser, lekplatser, motionsspår och parker
  • Fotbollsplaner
  • Idrotts- och gymnastikhallar
  • Is- och simhallar
  • Trafik, gator, gång- och cykelbanor
  • Kommunala fastigheter

Olika vägar att felanmäla

Du kan felanmäla via självservice (e-tjänster) som är de gröna knapparna nedan eller så laddar du ner appen ”Felanmälan Varbergs kommun” via AppStore eller Google Play och felanmäler den vägen.

På kontorstid kan du också ringa Varberg direkt på telefon 0340-880 00.

Felanmäl via någon av e-tjänsterna

Felanmäl via en app

Med hjälp av felanmälansappen kan du enkelt anmäla ett fel precis när du upptäcker det. Via appen i mobiltelefonen kan du ge exakt platsinformation och om du vill kan du ta en bild och skicka med. Det är bra om du beskriver det du vill anmäla så tydligt som möjligt. I appen finns också en möjlighet att använda QR-kod för att göra en felanmälan. Inledningsvis finns dessa endast uppsatta på ett antal offentliga toaletter.

Akuta ärenden

Till akuta ärenden räknas sådant som kan innebära en olycksrisk exempelvis saknade brunnslock och stora hål i gatan samt akuta ärenden i kommunala fastigheter.

  • Akut felanmälan utanför kontorstid - ringa 010-219 30 00.
  • Gäller det en vattenläcka - ring VIVAB på 075-727 40 00.
ikon

Kontakta oss

Varberg direkt

0340-880 00
varbergdirekt@varberg.se

 

Öppettider

Måndag-onsdag 08.00-17.00
Torsdag 08.00-18.00
Fredag 08.00-16.00


Akuta ärenden, utanför kontorstid

010-219 30 00

Självservice & blanketter