varningsikon

2021-07-16

Information med anledning av covid-19

Varbergs kommun arbetar löpande med att anpassa verksamheten utifrån situationen.

Läs mer om Information med anledning av covid-19

Sök

Konsumentrådgivning

Konsumentrådgivningen ger dig som bor i Varbergs kommun en kostnadsfri och opartisk rådgivning före eller efter ett köp.

Behöver du hjälp med att klaga på en vara eller tjänst som du köpt? Vill du veta hur du gör om du får en felaktig faktura eller ångrar ett köp? Behöver du få tips inför husköpet eller när du ska anlita en hantverkare? Då kan du vända dig till Konsumentrådgivningen.

Vi ger kostnadsfri rådgivning om dina rättigheter före och efter köp av varor eller tjänster. Vi hjälper till vid tvister och kan om det behövs medla mellan konsument och företag. Vårt mål är att stärka medvetenheten om konsumenträttigheter och sprida information om dina valmöjligheter som konsument.

Kontakta oss

Du är välkommen att kontakta oss under våra telefontider. Du kan också lämna telefonmeddelande eller skicka e-post utanför våra telefontider. Vi svarar oftast samma dag, men senast inom två arbetsdagar.

Varbergs kommuns samarbetar med Kungsbacka kommun i frågor gällande konsumentrådgivning.

ikon

Kontakta oss

Konsumentrådgivning

Norra Vallgatan 14
0300-834 006 (detta nummer gäller både Varberg och Kungsbacka)
konsument.varberg@kungsbacka.se


Besökstid:
Vi erbjuder dig bokade besök efter överenskommelse.


Telefontid: kl. 09:00-12:00 tisdagar, onsdagar och torsdagar

Självservice & blanketter