Sök

2019-06-20

INTE NÖJD MED VÅRDEN?

Blommor

Midsommarblomster!

Socialstyrelsen har tagit fram ett informationspaket om vad man som patient eller närstående kan göra om man inte är nöjd med vården.

I först hand ska man vända sig till den mottagning eller verksamhet där man fick vård eller behandling. Det är deras skyldighet att ta emot synpunkter och klagomål. Det går också att kontakta patientnämnden i sitt landsting eller region och i vissa händelser kan man anmäla till Inspektion för vård och omsorg, IVO.

Som patient eller närstående finns det möjlighet att ladda ner foldern från Socialstyrelsenlänk till annan webbplats som innehåller övergripande information om hur man gör för att lämna synpunkter eller klagomål.

På 1177länk till annan webbplats kan du läsa mer om hur du lämnar synpunkter eller klagar på vården och tandvården. Där finns också information om patientnämnden.

Vi vill önska er alla en fin och skön Midsommarhelg!

Käthe, Elisabeth, Monalis & Lena!


Om författaren

Käthe Wiman arbetar som anhörigsamordnare och skriver blogginläggen.
Vill du komma i kontakt med anhörigsamordnare är du välkommen att kontakta: kathe.sorensson.wiman@varberg.se tel. 0340-69 71 25.

Anhörigstödets blogg

Hej! Vad kul att du besöker vår blogg!
Här kan du få en liten inblick i vår verksamhet. Du kan ta del av roliga händelser och se bilder från våra aktiviteter. Ibland skriver vi om sådant som är på gång i kommunen och som rör anhörigstödet.

Till Anhörigstödets bloggs startsida.

ikon

Senaste inläggen