Sök

2018-01-29

Torsdag 1 februari öppnar Varberg direkt

Den 1 februari öppnar Varbergs kommun sin kommungemensamma kundservice Varberg direkt. Du är varmt välkommen att vända dig hit med dina frågor och synpunkter. Vi lyssnar, tar emot synpunkter och guidar dig.

Med Varberg direkt vill kommunen underlätta för invånare, besökare och företagare att ta kontakt och få god service, snabbare svar på frågor och enklare och effektivare hantering av ärenden. Det handlar om att öka tillgängligheten, kommunikationen och återkopplingen till dig och alla andra som vänder sig till Varbergs kommun.

Nyheter vid starten

Det kommer att bli enkelt och smidigt för dig att kontakta oss i kommunen. Du behöver aldrig fundera över vilket telefonnummer som är rätt och du slipper i många fall slussas runt. Oavsett vilken fråga du har ringer du alltid samma nummer - 0340-880 00.

Det blir en del förändringar och nyheter i samband med att Varberg direkt öppnar den 1 februari. När du ringer får du ett knappval där du väljer mellan fem olika alternativ. Du får då tala med en kommunvägledare som är kunnig inom det område du valt och som hjälper dig eller vägleder dig vidare.

  1. De fem alternativen är:
    1. Socialt stöd, vård och omsorg eller överförmyndare
  2. 2. Barn och utbildning
  3. 3. Bygga, bo, trafik eller utemiljö
  4. 4. Kultur och fritid, föreningsliv eller idrottsanläggningar
  5. 5. Näringsliv, tillstånd eller allmän kommuninformation

Vill du besöka kommunen ska du gå till den nybyggda ingången på Norra Vallgatan 14. Där håller vi på Varberg direkt till och där finns kommunvägledare som tar emot dig och hjälper dig med ditt ärende eller fråga. Den tidigare ingången på Östra Långgatan 24 kommer att stängas.

Välkommen att ta kontakt med oss på Varberg direkt!