Säkra meddelanden
Har du fått en avisering om att du har fått ett säkert meddelande från oss? Här kan du läsa om hur säkra meddelanden fungerar.
Nu kan anställda i Varbergs kommun skicka meddelande med känslig eller konfidentiell information på ett säkert sätt via tjänsten som vi kallar Säkra meddelanden. Tjänsten finns för att skydda dina uppgifter så att endast du och din handläggare har tillgång till dessa.
Handläggaren som skickat meddelandet till dig har angett ditt personnummer och kopplat det till din e-postadress. Du får en avisering om att du har ett meddelande att hämta, men innehållet i själva meddelandet ser du först när du loggat in i tjänsten säkra meddelanden.
Så här går det till:
- Du får en avisering via e-post om att du har fått ett säkert meddelande från Varbergs kommun.
- E-postmeddelandet från Varbergs kommun har avsändaradress noreply@varberg.se.
- I aviseringen finns en länk till ditt säkra meddelande. (https://sakrameddelanden.varberg.se/ plus ditt meddelandes ID).
- För att läsa ditt meddelande klickar du på länken och kommer till en sida där du ombeds logga in med e-legitimation (till exempel BankID eller mobilt BankID).
- Nu kan du läsa och besvara meddelandet.
Kan jag skicka ett säkert meddelande till Varbergs kommun?
Du kan svara på meddelanden som någon skickat till dig, men du kan inte själv skicka nya meddelanden till andra mottagare i Varbergs kommun.
Bra att veta
När en konversation inte varit aktiv på 30 dagar, kommer den att raderas. Även uppgifterna om dig som mottagare raderas.
Frågor
Har du frågor vänd dig till Varberg direkt på telefon 0340-880 00.
Senast ändrad: