varningsikon

2017-02-27 13.17

Koka vattnet i Tvååker och Himle efter vattenläcka

Läckan i Tvååker är nu lokaliserad och samtliga kunder utom två hushåll ska ha vattnet tillbaka i sina kranar. Med anledning av läckan rekommenderar vi att dricksvatten som ska användas som livsmedel i Tvååker och Himle ska kokas tills vidare.

Läs mer

Sök

Matdistribution

Om du inte längre klarar att laga middag själv, kan du ansöka
om matdistribution. Vi har tre leverantörer som en till två gånger i veckan, levererar färdiglagad kyld middagsmat som du sedan kan värma själv eller ansöka om hjälp till att värma. Behöver du specialkost, kan det också ordnas.

Du som har fått beslut om matdistribution kan, från 1 februari, välja mellan tre leverantörer:

EventresturangenPDF (pdf, 162.2 kB)

Resturang MonarkPDF (pdf, 43.5 kB)

Väröbacka GästgiveriPDF (pdf, 69.3 kB)

Att välja leverantör

Valet av leverantör är ditt eget och du kan när som helst göra ett nytt val. Du kan ta hjälp av en anhörig eller någon annan om du har svårt att välja själv. Din omsorgshandläggare kan också stödja och vägleda i valsituationen, men inte välja åt dig. För dig som inte kan eller vill välja, tillämpas turvalsprincipen vilket innebär turordning enligt kundvalskatalogen.

ikon

Kontakta oss

Kommunens växel

 0340-880 00

Kundcenter

Östra långgatan 24,

Varberg

0340–883 61

kundcentersoc@varberg.se


Öppettider:
Måndag, tisdag, onsdag och fredag 9.00-16.00.
Torsdag 9.00-18.00.

ikon

Självservice & blanketter